Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Απώλεια του μέτρου ή ανάγκη επιβεβαίωσης;

Και να θέλει κανείς «να πάρει τα μάτια του από πάνω του»* είναι αδύνατον.
Δεν έχει μείνει έντυπο για έντυπο (εφημερίδες, φυλλάδες,
tabloid, περιοδικά ποικίλης άχρηστης , ως συνήθως, ύλης και ότι άλλο έντυπο κρέμεται από τα μανταλάκια ) που να μην απεικονίζει τον Ριχάρδο τον Γ, κατά κόσμο κ. Κέβιν Σπέϊσι, σε τέτοιο βαθμό που «καταντά το κάθε έντυπο πια σαν άλλο έντυπο να μη μοιάζει», παραφράζοντας τον Αλεξανδρινό Ποιητή.
Άσε πια τις δηλώσεις του επιχειρηματικού κόσμου (ξενοδόχοι, επιχειρηματίες, ταβερνιάρηδες) της περιοχής για το σπουδαίο καλλιτεχνικό (ή μήπως οικονομικό;) γεγονός της Επιδαύρου.
Τέτοια επαρχιώτικη αντιμετώπιση μιας παράστασης (που ακόμη δεν την είδαμε, γράφουμε ότι θέλουμε), μόνο στη βαλκανική Ελλάδα θα μπορούσε να συμβεί, όπως και συμβαίνει, άλλωστε.
Με το ενδιαφέρον να εξαντλείται στην εμφάνιση και μόνο του πολύ καλού Αμερικανού ηθοποιού και καλλιτεχνικού διευθυντή του
OLD VIC κ. Κέβιν Σπέϊσι , κοντεύουμε να από-στερήσουμε τη λάμψη που εκπέμπει το ωραιότερο αρχαίο θέατρο του κόσμου, ακόμη και να βάλουμε σε δεύτερη μοίρα το έργο του Σαίξπηρ.
Λίγη υπομονή μέχρι την παράσταση και λιγότερη υπερβολή στις εκδηλώσεις και τις δηλώσεις νομίζω ότι δεν θα προκαλέσουν αρνητικές επιπτώσεις στην παρουσίαση του έργου.
Εξάλλου, από το 1955 τα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου που έγιναν επίσημοι θεσμοί στην Ελλάδα, οι θεατρόφιλοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκατοντάδες αξιόλογες θεατρικές παραστάσεις (ξένου κι ελληνικού ρεπερτορίου, αναβιώσεις αρχαίου δράματος και αττικής κωμωδίας, σαιξπηρικές παραστάσεις κ.α) καθώς και μουσικά και χορευτικά δρώμενα.
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια τέτοια προβολή των Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου, αγνοώντας σε βαθμό σκανδάλου την προηγούμενη πορεία του στο χρόνο, που μου φέρνει στο νου την παροιμία: «Άλλη καμιά δε γέννησε μόνο η Μαριώ τον Γιάννη»!

*"Είναι δύσκολο να πάρεις τα μάτια σου από πάνω του όποτε βρίσκεται επάνω στη σκηνή" "THE GUARDIAN"
ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ/ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, Κυριακή 27 Ιουλίου 2011. ΛΟΥΙΖΑΣ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ, "Με καμπούρα και λοξή περπατησιά"

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

"Εκ δυσμάς η τέχνη" αγαπητέ. Κι αν περιμένεις να εμφανιστεί στην ορχήστρα της Επιδαύρου ο Βεάκης, ατύχησες. Αρχαία ιστορία να αδιαφορούν οι νεότεροι και να χάνεται στα πολυάριθμα φλας των εξ' ανατολών τουριστών που βομβαρδίζουν σε κάθε παράσταση τον παρηκμασμένο πια χώρο.